• BIST 82.013
  • Antalya 10 °C
  • Burdur 3 °C

BAŞDEĞİRMEN PAMUKKALE EKSPRESİ'Nİ GERİ İSTEDİ

ITSO Başkanı Şükrü Başdeğirmen Pamukkale Ekspresi?yle Isparta?ya doğrudan ulaşım sağlanması talebinde bulundu.

IGSİAD'ın düzenlediği ödül töreninde konuşan Isparta Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı bir konuşma yaptı. Başdeğirmen "Isparta'ya çağrı merkezi yapılmasını istemiştik. Kendisi böyle bir yatırımı ancak özel sektörün yapabileceğini söyledi. Aradan bir buçuk yıl geçti. Şimdi o çağrı merkezini açıklamaya geldiler: Bu yatırımın Isparta'ya ulaşmasından ötürü kendisine teşekkür ediyoruz.Sayın Elvan Yasa gereği görevinden ayrılmış durumda. Oluşturulacak yeni kabinede yeniden olacağını tahmin ediyorum. Bu bakımdan birkaç talebimiz olacak. Isparta'nın üç önemli ulaşım sorunu var. Isparta Burdur arasındaki mesafe en yakın illerden biri. Aramızdaki Gelincik yolunun iyileştirerek  şehir yolu haline getirilmesini istiyoruz.  Yolun medeniyet gelişme olduğunun bilincindeyiz. Bunun için güzel yollara ihtiyacımız var. Avrupa'da yollara imrenirdik: Şimdi bölünmüş yollar Türkiye'yi bağlamış şekilde. Konya Isparta arası bu yol bizim Marmara ve Ege bölgesine bağlayan önemli bir yol ama hala çift değil. Yavaş gidiyor. Hızlanmasını arzediyoruz. İkinci yol Akdenizle Antalya ve Alanya'da üretilen narenciyeler Ege'de Dereboğazı yolundan ulaşılıyor. 7 şer km iki taraftan inşaat halinde ama arasındaki 78 km'lik kısmın ihale olacağını ve inaşaatına başlanacağını vekillerimiz söylediler. Bundan memnun olduk. Bu çalışmaların en kısa zamanda gerçeklemesini arzediyoruz. Antalya Isparta Burdur,  Batı Akdeniz'in üç önemli iliyiz. Biz berabar büyümek zorundayız. Artık arada sınırlarımız yok. Bu sınırları kaldırmışken Antalya Isparta Burdur vekilkeri bölge için çalışıyor. Bakanımızın bu bölgeden aday olması ve beraber hizmet edecek olmamız bizleri onurlandırıyor. İkinci çalışma demiryolu. 2004-2008 arasında İzmir ve İstanbul demiryolu hatları bakım dolayısıyla kapatıldı. Bakım eylemi bitmesine rağmen tren seferleri yapılmıyor. İstanbul'a hızlı trenle götürmek için kampanya başlatılıdı. Isparta'dan Dinar'a oradan Eskişehir'e bağlanarak Pendik'e gidiyor. Ama bu yol hem meşakkatli hem pahalı bir yol. Bunu böyle yapmaktan öte Isparta Eskişehir arasının açık olduğunu ve direk Eskişehir'e çalışabileceğini öğrendim. Isparta Eskişehir arasına set konarak bu sorunun çözülebileceği inancındayım. Bu da bizim İstanbul'a daha hızlı ulaşamamızı sağlayacak: Denizli'den İzmir Basmane'ye çalışan hat var. Eskiden Göller Bölgesi Ekspresiyle İzmir'e ulaşabiliyorduk. 6 set çalışıyor bu hatta Bunlardan birinin Isparta'ya gelip dönmesi mümkün.  Havalimanımızda yüzde 85 doluluk oranına ulaştık. Ama bizim İstanbul hattına gündüz  bir kez gidip gelmemiz  bizleri memmun etmiyor. THY yetkilileri 269 uçağımız var 268 hatta sefer düzenleniyor uçak yetiştiremiyoruz diyorlar.  Ama Anadolu Jet'ten sabah bir uçak,  akşam da THY uçağı çalışırsa bu sorunumuz da çözülmüş olacak" diye konuştu.